E-fullfilment

E-fullfilment is ideaal voor ondernemers die zich niet bezig willen houden met het inpakken en verzenden van hun pakketten, maar liever hun tijd willen gebruiken om hun brand uit te breiden.

Natuurlijk moet dit proces correct, professioneel en niet te vergeten tegen een redelijk tarief gebeuren.
De eerste twee kun jezelf uitproberen in onze *gratis proefperiode, mocht de samenwerking aan beide kanten bevallen dan nemen we jouw gehele logistieke proces (verpakken,verzenden, echt alles)  uit handen voor al vanaf €4,95 / pakje.

Het proces uitgelegd

Inslag & opslag

Bij binnenkomst worden uw producten gecontroleerd of deze voldoen aan de specificaties en of de aangemelde aantallen overeen komen.

Na controle en telling wordt de nieuwe voorraad opgeslagen in ons beveiligde magazijn.

Orderverwerking & verzending

Alle bestellingen komen dmv de webshop koppeling binnen in ons centrale fulfillment systeem. Wij controleren dan automatisch alle adresgegevens.

Als dit in orde is verpakken en verzenden we jouw pakketje. Via onze webkoppeling heb je  24/7 inzicht in dit proces.

Retourverwerking

De consumenten kunnen eenvoudig retourneren naar ons magazijn.
Wij scannen dit artikel in en controleren of dit voldoet aan jouw retourvoorwaarden.

Je zal direct op de hoogte worden gesteld, zodat dit gemakkelijk afgehandeld kan worden.

 

Tarieven

Veelgestelde vragen

Wat is jullie cut-off tijd?

De cut-off tijd is het uiterste tijdstip waarop een klant in uw webshop nog een bestelling kan plaatsen om deze de volgende dag nog te ontvangen. 

Onze cut-off tijd is 23:59, alle bestellingen voor deze tijd besteld worden de volgende dag verzonden.

Consumenten stellen steeds hogere eisen aan online shopping en verwachten snelle leveringen van producten, ongeacht het moment waarop ze hun bestelling plaatsen. 

Zeker voor kleinere webshops kan dit een behoorlijke uitdaging vormen. Hoe zorgen zij ervoor dat pakketten op tijd bij het postkantoor komen om next-day delivery te garanderen, ongeacht de besteltijd? 

Zelfs voor kleinere voorraden kan het al lonen om dit uit te besteden en zo snelle levering te garanderen. 

Wat houdt E-fulfillment in?

E-fulfilment is de verzamelnaam voor het gehele logistieke proces rondom de verwerking van producten na een online transactie. De fulfilment voor webshops bestaat uit het in- en opslaan van de producten en het verzamelen, verpakken en verzenden van de producten naar de uiteindelijke klant.

Aanvullend valt onder e-fulfilment ook vaak de retourverwerking en terugkoppeling naar de webwinkel. Daarnaast kunt u ook denken aan diensten zoals een volledige klantenservice.

Kortom: e-fulfilment beschrijft het hele proces dat door een fulfilment bedrijf uitgevoerd kan worden voor uw webshop, van de initiële goederopslag tot de uiteindelijke verzendingen van de orders naar de klanten van uw webshop.

Wat levert E-fulfillment mij op?

Waarom kiest u ervoor om uw e-fulfilment uit te besteden aan een fulfilment bedrijf? De samenwerking met een fulfilment partij biedt diverse voordelen:

  1. U houdt zelf meer tijd over, die u weer kunt investeren in de groei van uw webshop;
  2. Snelle levertijden, een schappelijk retourbeleid en goede afhandeling van eventuele klachten levert meer tevreden klanten op;
  3. Meer tevreden klanten versterkt uw positie binnen de markt en goede mond-tot-mondreclame helpt u om meer verkopen te realiseren.
Is dit ook handig voor kleine webshops?

Veel ondernemers twijfelen of het uitbesteden van het fulfilment proces ook voor kleinere webwinkels interessant is. Toch is uitbesteden sneller rendabel dan u zou denken! Voor de allerkleinste webshops zal het nog niet lonen, maar uitbesteden is al rendabel vanaf een 20-tal bestellingen per dag!

Wat zijn de belangrijkste redenen om ook als kleine webshop uw logistieke proces uit te besteden?

  • U bespaart tijd en geld. Dit kunt u vervolgens in andere onderdelen van uw webwinkel stoppen, zoals marketing en sales.
  • De kosten zijn te overzien doordat een fulfilment bedrijf dankzij schaalvoordeel goede afspraken kan maken met bezorgdiensten en logistieke partners. Dit maakt het ook voor kleinere webshops sneller rendabel.
  • U verhoogt het serviceniveau van uw webshop, dankzij de snelle levering, late cut-off tijd en goede klantenservice bij klachten of retouren.
  • Uw producten worden veilig opgeslagen en zijn verzekerd tegen waterschade, diefstal en brandschade. Alle risico’s rondom de opslag van uw goederen worden zo weggenomen.
  • Het logistieke proces kan door blijven gaan terwijl u ziek bent of op vakantie bent. Dit biedt u een belangrijke mate van zekerheid en consistentie.
Hoe krijg ik inzicht in mijn voorraden?

Wanneer u zelf de voorraden van uw webshop beheert, gaat u waarschijnlijk zelf regelmatig kijken bij de opslaglocatie om de actuele voorraden te bepalen. Dat kan een behoorlijk tijdrovende klus worden zodra u veel verschillende producten in opslag heeft liggen.

Wanneer u ervoor kiest om de fulfilment uit te besteden, komt uw voorraadbeheer in handen te liggen van de fulfilment partij. Hoe houdt u dan inzicht in uw voorraden? Dankzij gedetailleerde voorraadrapportages en voorraadsynchronisatie blijft u altijd op de hoogte van uw actuele voorraden, zodat u daar direct op in kunt spelen.

Daarbij kunt u ook minimale voorraden aangeven. Zijn er minder producten op voorraad dan dit minimale niveau, dan ontvangt u daar melding van. Zo kunt u er voor zorgen dat de inkoop en aanlevering van nieuwe voorraden tijdig kan gebeuren.

Wat kunt u zoal inzien in de voorraadrapportages? Bij MCS fulfilment heeft u inzage in onder andere:

  • Uw actuele voorraden
  • De aantallen verzonden producten
  • Financiële overzichten
  • De status van retouren (indien u kiest voor onze retourverwerking service)

Gratis proefperiode? Ja dat wil ik!

VOORWAARDEN

Laat vrijblijvend je gegevens achter en wij zullen binnen 1 werkdag contact met je opnemen. Samen bespreken we de vervolgstappen voor de proefperiode! Dit is uiteraard 100% vrijblijvend.

 

 Eerste 20 pakketjes gratis.

 Plek voor maar 5 webshops.

 Je gebruikt liever je tijd om jouw brand uit te breiden. 

LEBRANDING

Wij bouwen webshops
Wij zullen de webshop laten voldoen aan jouw wensen, ben je er zelf nog niet uit hoe je droomshop er uit zou moeten zien?  Geen zorgen, wij maken mooie designs waar jij uit kan kiezen.

 

 

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag: 09:00 – 20:00
Zaterdag en Zondag : 10:00 -18:00

 

Neem contact op

Lebranding
Jan evertsenstraat 45 h
1057 BN Amsterdam

06 222 737 14
020 233 78 85